kitaplar

Kitaplar

BİR REKLAMCININ İTİRAFLARI

David Ogilvy on beş yıl önce "Madison Avenue’yü Kraliyet Hassa Alayı gibi vurdu" ve o günden beri "Amerikalıları kendi gözde ve telaşlı mesleklerinde yendi." "Satılıcığı ve zevkliliği Amerikan reklamcılığında ilk kez bir araya getirmenin başını çekti." Ve sonuçta "bugün reklam sektörünün en aranan ustası haline geldi." Herşey Guinness İstiridye Kılavuzu ve gözü bantlı, Hathaway Gömlekli Adam ile başladı. David Ogilvy aradan geçen yıllar içinde Schweppes, Porto Riko, Rolls-Royce, Shell, Pepperidge Farm, İngiliz Seyahat Derneği ve Sears Roebuck için de harika yaratıcı kampanyalar üretti. David Ogilvy Bir Reklamcının İtirafları’nda müşteri nasıl alınır, güçlü metin nasıl yazılır ve ağacın tepesine nasıl tırmanılır da aralarında olmak üzere pek çok mesleki sırrını açıklıyor. Yazdığı bilge, zeki ve keyifli kitap sadece meslektaşları için değil; aynı zamanda, reklam palavrasına hedef olan milyonlarca tüketici için de. Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2008, 184 s., 20 TL Çeviri: Haluk Mesci Barkod 9789759823948 ISBN 978-975-98239-4-8

YENİDEN BİRAZ CESARET! KRİZDE BAŞARILI MARKALARIN ÖYKÜLERİ

“Biraz Cesaret”in 1. ve 2. baskılarında, 2001’de Türkiye’de yaşanan ekonomik krizde farklı sektörlerden seçilen on markanın sergiledikleri cesur pazarlama ve iletişim öykülerini, markaların dilinden sizlere aktarmıştık. 2008 krizinin yaşandığı günlerde ise, bu on markadan beşini 13 Şubat-15 Mayıs 2009 arasında tekrar ziyaret ederek, bu kez 2008 krizinde pazarlama ve iletişim alanında gerçekleştirdiklerini yine kendilerinden dinledik. Sonuçta elinizde tuttuğunuz “Yeniden Biraz Cesaret! Krizde Başarılı Markaların Öyküleri” doğdu. Kitabın bu genişletilmiş 3. baskısında, daha önceki baskılarda yer alan vakaların akışına dokunmadan, onların arkalarına beş vakanın 2003-2009 arasındaki markalaşma öykülerini ekledik. Akbank, Coca-Cola, Petrol Ofisi, Bonus ve Okey’e ilişkin yeni eklemeler 12.000 kelimeden ve 50’den fazla görselden oluşmakta. Kitabımızdaki yeni eklemeleri hemen farkedebilmeniz için ise, yeni bölümlerin sayfa kenarlarına yeşil bir bant yerleştirdik. Yeni bölümleri hazırlarken kendimize ve marka yöneticilerine hep şu soruları sorduk: “2001 krizi onlara gerçekten ‘cesaret’ vermiş miydi? Yoksa bu kez, 2009’da daha mı az ‘cesur’ davranıyorlardı?” Sonuçta, incelediğimiz bu beş markayı, 2001 krizine göre çok daha cesur, daha vakur ve daha emin adımlarla, doğru bildikleri yolda ilerlerken bulduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz. 2009’daki dileğimiz, kitabın ilk baskısında dile getirdiklerimizden farklı değil. Keşke krizler olmasa, keşke bizler krizler hakkında düşünüp yazmak zorunda kalmasak. Ama madem krizler var ve var olmaya devam edecek, en azından bu zor dönemlerde yaşanan deneyimleri markalarımıza siper edebiliriz. Krizler olsa da, olmasa da koşmaya devam... Reklamcılık Vakfı Yayınları ISBN : 978 – 975 – 98239 – 7 –9 Hürriyet Gazetecilik A.Ş. desteğiyle yayımlanmıştır. Fiyat 25 TL

haberler

yayınlar

insan kaynakları

etkinlikler

sosyal medyada RV

birbirimizden haberdar olalım

Gelişmelerden haberdar olmak için
bültenimize kaydolun.